Facebook Twitter Instagram
    Tidningen Automation
    • Hem
    • Om Automation
    • Företagens Webbsida
    • Kontakta oss
    • Prenumerera
    • Annonsera
    • Mässor & Event
    • Tipsa oss
    Tidningen Automation
    Hem » Tillverkande industri underskattar kundservice
    Nyheter

    Tillverkande industri underskattar kundservice

    2013-12-18
    Dela
    Facebook LinkedIn E-post

    Affärssystemleverantören Epicor Software Corporation har sponsrat en kartläggning av industriföretagens kundorientering, rapporterar Epicor i en kommuniké.
    Undersökningen har genomförts av  idc och visar att en stor del av tillverkande företag saknar en kundorienterad kultur och har en outvecklad förståelse för vikten av en god kundupplevelse.
    Kundorienterad strategi
    – Undersökningen visar att många tillverkande bolag ligger efter – de förstår inte hur en kundorienterad strategi kan tillämpas inom organisationen och hur den kan stärka konkurrenskraften, säger Pierfrancesco Manenti, chef på idc Manufacturing Insights research.
    Servicenivå
    – En utvecklad servicenivå är särskilt viktig på mognare marknader där en god kundrelation idag är en kritisk framgångsfaktor. Vi råder tillverkare att ta en ordentlig titt på hur deras system och processer kan förbättras för att bättre stödja en kundorienterad strategi.
    God service uppfattas som förmågan att leverera order med rätt kvalitet, kvantitet, datum och hela den eftermarknad som är relevant för produkten.

    Dagmar Zitkova

    Relaterade artiklar

    Nyheter Automation2022-08-11

    Regeringen tillsätter batterisamordnare

    Nyheter Automation2022-08-10

    Universal Robots tillväxtresa fortsätter

    Nyheter Automation2022-08-09

    WeldingDroid ska automatisera svetsning av tankar åt livsmedelsindustri

    Nyheter Automation2022-08-08

    Underleverantörerna kräver snabbfotad politik

    Kommentarer är stängda.

    LinkedIn
    Få nyheter i mailen
      © 2022 Tidningen Automation ---

      Skriv ovan och tryck Enter för att söka.