Branschmässan EMO öppnar traditionsenligt nu i höst. Ett bolag som ser fram emot mässan är AlfaLaval som också är utställare på EMO för första gången.
De globalt satta Net Zero-målen som lett till att industrier letar efter teknologi för att nå de ambitiösa målen har inspirerat AlfaLaval inför sin utställning. Stefan Wallqvist, ZLD affärsutvecklingschef, berättar att Alfa Laval har en passande produkt- och serviceportfölj som kan hjälpa deras kunder.
Vilka innovativa lösningar och produkter kommer visar ni upp?
– Vi har en teknologi som kallas ZLD vilket står för Zero Liquid Discharge. ZLD är en teknik för att återanvända vatten från olika industriella processer samt fånga upp farliga substanser och potentiellt kunna fånga värdefulla material från processvattnet/avfallsvattnet för återanvändning eller som slutprodukt.
Det inte många som vet om att Alfa Laval kan erbjuda ZLD lösningar så vi är på mässan för att öka medvetenheten kring vårt erbjudande.
Hur ser era förväntningar på mässan ut?
– Vi hoppas på att få förfrågningar om att lösa kunders vattenutmaningar samt att hitta potentiella partners inom tillverkningsindustrin för att genom dessa integrera våra produkter med deras erbjudande.
Hur ser ni på möjligheterna till nätverkande och samarbete med andra branschledande aktörer på EMO?
– Vi kommer söka efter samarbeten för att integrera våra lösningar och vi kommer givetvis se till att vi får insikt i dom branschstandarder som kommer påverka vår affär.
Har ni några långsiktiga mål för ert deltagande på mässan?
– Blir mässan framgångsrik för oss så kommer vi antagligen komma tillbaka.