Close Menu
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Tidningen Automation

    Guldhanden 2025

    • Hem
    • Om Automation
    • Företagens Webbsida
    • Kontakta oss
    • Prenumerera
    • Annonsera
    • Mässor & Event
    • Tipsa oss
    Tidningen Automation

    Guldhanden
    2025

    Hem » AlfaLaval på EMO för första gången
    Nyheter

    AlfaLaval på EMO för första gången

    2023-09-05
    Dela
    E-post Facebook LinkedIn Twitter Tumblr Reddit

    Branschmässan EMO öppnar traditionsenligt nu i höst. Ett bolag som ser fram emot mässan är AlfaLaval som också är utställare på EMO för första gången.

    De globalt satta Net Zero-målen som lett till att industrier letar efter teknologi för att nå de ambitiösa målen har inspirerat AlfaLaval inför sin utställning. Stefan Wallqvist, ZLD affärsutvecklingschef, berättar att Alfa Laval har en passande produkt- och serviceportfölj som kan hjälpa deras kunder.

    Vilka innovativa lösningar och produkter kommer visar ni upp?

    – Vi har en teknologi som kallas ZLD vilket står för Zero Liquid Discharge. ZLD är en teknik för att återanvända vatten från olika industriella processer samt fånga upp farliga substanser och potentiellt kunna fånga värdefulla material från processvattnet/avfallsvattnet för återanvändning eller som slutprodukt.

    Det inte många som vet om att Alfa Laval kan erbjuda ZLD lösningar så vi är på mässan för att öka medvetenheten kring vårt erbjudande.

    Hur ser era förväntningar på mässan ut?

    – Vi hoppas på att få förfrågningar om att lösa kunders vattenutmaningar samt att hitta potentiella partners inom tillverkningsindustrin för att genom dessa integrera våra produkter med deras erbjudande.

    Hur ser ni på möjligheterna till nätverkande och samarbete med andra branschledande aktörer på EMO?

    – Vi kommer söka efter samarbeten för att integrera våra lösningar och vi kommer givetvis se till att vi får insikt i dom branschstandarder som kommer påverka vår affär.

    Har ni några långsiktiga mål för ert deltagande på mässan?

    – Blir mässan framgångsrik för oss så kommer vi antagligen komma tillbaka.

     

    (Visited 74 times, 1 visits today)
    EMO
    Föregående inläggVinnaren av Industrins pris i Techarenan Challenge 2023
    Nästa inlägg Tillverkningsindustrin mest optimistisk trots störst tapp
    Mary Örnborg

      Relaterade artiklar

      Nyheter Automation2025-06-19

      Sverige växlar upp för AI – datacenterexpansion i norr

      Nyheter Automation2025-06-18

      Hexagon tar klivet in i humanoidrobotik – lanserar AEON för industriell autonomi

      Nyheter Mary Örnborg2025-06-17

      “Det känns helt fantastiskt” – Gabor Szabo om Guldhanden 2025

      Nyheter Mary Örnborg2025-06-16

      “Jag blev helt chockad” – vi har pratat med Martin Norén efter vinsten

      Lämna svar Avbryt svar

      Du måste vara inloggad för att publicera en kommentar.

      Verkstadstidningen Förlags AB

      Co / Automation

      Box 2082

      169 02 SOLNA

      Vx 08-514 934 00

      automation@vtf.se

      Instagram LinkedIn
      Få nyheter i mailen
        © 2025 Tidningen Automation ---

        Skriv ovan och tryck Enter för att söka.

        Hantera Cookies

        För att ge en bra upplevelse använder vi teknik som cookies för att lagra enhetsinformation.  Om du inte samtycker eller om du återkallar ditt samtycke kan detta påverka vissa funktioner negativt.

        Funktionell Alltid aktiv
        Den tekniska lagringen eller åtkomsten är absolut nödvändig för det legitima syftet att möjliggöra användningen av en specifik tjänst som uttryckligen begärts av abonnenten eller användaren, eller för det enda syftet att utföra överföring av en kommunikation över ett elektroniskt kommunikationsnät.
        Alternativ
        Den tekniska lagringen eller åtkomsten är nödvändig för det legitima syftet att lagra inställningar som inte efterfrågas av abonnenten eller användaren.
        Statistik
        Den tekniska lagringen eller åtkomsten som används uteslutande för statistiska ändamål. Den tekniska lagringen eller åtkomsten som används uteslutande för anonyma statistiska ändamål. Utan en stämningsansökan, frivillig efterlevnad från din Internetleverantörs sida, eller ytterligare register från en tredje part, kan information som lagras eller hämtas endast för detta ändamål vanligtvis inte användas för att identifiera dig.
        Marknadsföring
        Den tekniska lagringen eller åtkomsten krävs för att skapa användarprofiler för att skicka reklam, eller för att spåra användaren på en webbplats eller över flera webbplatser för liknande marknadsföringsändamål.
        Hantera alternativ Hantera tjänster Hantera {vendor_count}-leverantörer Läs mer om dessa syften
        Visa preferenser
        {title} {title} {title}