Den kallas AskFrank eftersom den ger ärliga svar på frågor. Detta är Sinch AB:s nya AI-baserade smarta sökmotor. AskFrank kan integreras med ett företags chatbotar, kontaktcenter, webbplats eller kunskapsbas med hjälp av AI för att snabbt och enkelt ge svar på kundernas frågor.
Svarsmotorn använder sig av AI för att söka information och ger mervärde till chatbotar som tilläggsprogram eftersom den ger svar på frågor som inte finns i chatbotens databas genom att utöka dess tillgång till information. Tvärtemot andra sökmotorer fungera inte AskFrank med sökord, utan söker istället information som baseras på ämne och innebörd. AskFrank söker efter de lämpligaste svaren genom att använda toppmoderna maskininlärningsalgoritmer. Med hjälp av Sinchs sökmotor kan företag bland annat enklare och snabbare bygga sina egna AI-chatbotar. En annan fördel är att antalet vanliga frågor till kontaktcenter kan minskas så att de anställda kan fokusera på mer utmanande problem.
– AskFrank svarar inte bara snabbt på kundernas föredragna kanaler, den kan även svara på över 100 olika språk, till och med slang, och ge korrekta svar genom att kombinera information från flera källor. Dessa funktioner gör AskFrank till en virtuell medarbetare som hanterar fullständiga samtal med kunder, säger Pieter Buteneers, Director of Engineering in Machine Learning & Artificial Intelligence, Sinch.