Från och med mars 2024 kommer Leine Linde att påbörja omformningen av sin försäljningsorganisation i Skandinavien och Baltikum för att stödja affärstillväxten och ytterligare stärka kundservice.
HEIDENHAIN är en ledande innovatör inom området rörelsesensorer inom automation, robotik och drivsystem. Sedan 1992 har HEIDENHAIN varit ägare till Leine Linde, och under åren har de två företagen byggt upp ett starkt och förtroendefullt partnerskap.
”Denna konsolidering markerar ett betydande steg framåt i vårt gemensamma åtagande att leverera kvalitetsprodukter och enastående service till våra kunder”, säger Per Andréason, VD för Leine Linde.
Möta framtidens kundbehov
Under 2024 kommer Leine Linde’s försäljningsverksamhet i Skandinavien och Baltikum att inkluderas i företaget HEIDENHAIN Scandinavia AB, ett helägt dotterbolag till DR. JOHANNES HEIDENHAIN GmbH. Detta är det första steget mot en global och effektiv organisation som erbjuder toppmoderna produkter och lösningar.
”Genom att förena Leine Linde’s och HEIDENHAIN’s försäljningsaktiviteter kommer våra kunder att erbjudas ett bredare utbud av encoder- och sensorsolutions för ytterligare industrier och tillämpningar i ett utökat geografiskt område”, säger Per Andréason.
”Vi vill erbjuda en sömlös upplevelse för våra kunder, med omfattande teknisk support och personlig service.”
Enda kontaktpunkt
Målet är att fortsätta daglig verksamhet och ge kunder oförändrad service och support under konsolideringsprocessen.
”Kunder kan förvänta sig en mer effektiv och bekväm inköpsprocess. Vår konsoliderade försäljningsstyrka kommer att erbjuda en enda kontaktpunkt för alla deras behov av encoder och sensorer, tillsammans med expertstöd och de senaste innovationerna”, säger Per Wincent, VD för HEIDENHAIN Scandinavia AB.
Optimerad försäljningsstyrka
Som ett resultat av omorganisationen kan HEIDENHAIN göra den övergripande försäljningsstrukturen inom gruppen ännu mer effektiv med optimerade synergier och minska administrativa kostnader.
”Denna nya försäljningsorganisation kommer att ha resurser, skala och expertis för att möta en föränderlig marknad och kundkrav och säkerställa att båda företagen förblir lönsamma i framtiden”, avslutar Per Wincent.