Förpackningsföretaget Boxon tar ett teknologiskt språng med lanseringen avAiden, en AI-bot som hjälper kunder att snabbt hitta rätt förpackningslösningar baserat på deras unika behov.
Aiden, som bygger på generativ AI från OpenAI, är en av de första lösningarna av sitt slag inom förpackningsindustrin och sätter en ny standard för kundinteraktioner.
– Med Aiden kan vi från första stund erbjuda anpassade rekommendationer och möta kundernas behov snabbare, säger Maria Boo, E-Commerce & Growth Manager på Boxon.
AI-boten är tränad att förstå kundens specifika krav och justera förslag i realtid. Genom att exempelvis ange mått och andra detaljer får kunder relevanta rekommendationer direkt, vilket gör det enklare att navigera i Boxons omfattande sortiment.
Aiden, utvecklad i samarbete med IT-konsultbolaget Knowit Experience, är inspirerad av lösningar inom DTC-sektorn men fyller en unik roll inom förpackningsindustrin där kunder ofta har svårt att hitta rätt produkt.
– Samarbetet med Boxon har gjort det möjligt att applicera den senaste AI-teknologin för att stärka både kundupplevelsen och Boxons position som en ledande aktör i branschen, säger Johan Magnusson, AI-lösningsarkitekt på Knowit Experience.