Close Menu
    Facebook X (Twitter) Instagram
    Tidningen Automation

    Guldhanden 2026

    • Hem
    • Om Automation
    • Företagens Webbsida
    • Kontakta oss
    • Prenumerera
    • Annonsera
    • Mässor & Event
    • Tipsa oss
    Tidningen Automation

    Guldhanden
    2026

    Hem » LINK Mobility lanserar Marketing Automation-plattform
    Nyheter

    LINK Mobility lanserar Marketing Automation-plattform

    2022-06-15
    Dela
    E-post Facebook LinkedIn Twitter Tumblr Reddit

    LINK Mobility lanserar en ny tjänst i Sverige där företag kan skapa automatiska utskick och kampanjer baserat på kundens beteende. Med marketing automation kan företag effektivt öka försäljningen och utveckla kundrelationer.

    Vi kan äntligen meddela att LINK breddat produktutbudet med en helt ny plattform för marketing automation där företag kan skapa och hantera automatiska kommunikationsflöden via SMS och mejl.

    – Vi ser ett stort behov av kommunikationsplattformar och -system som är enkla att integrera, använda och analysera, främst när det gäller marketing automation som kräver smarta funktioner och tillämpning av data. Vi kan nu kan erbjuda en komplett och enkel plattform med funktionalitet som kan effektivisera köpresan, uppmuntra återkommande köp och ge värde för både slutkonsumenten och våra företagskunder, säger Jacqueline Hennessy, Product Director på LINK.

    Plattformen kommer ursprungligen från det danska företaget MarketingPlatform, som LINK köpte upp 2021. Marketing automation är en teknik som hanterar processer för riktad och automatiserad marknadsföring i flera olika kanaler. Lösningen gör det möjligt för företag att skapa en personlig kommunikation utifrån kundens aktiviteter, beteenden och intressen. Allt fler företag använder eller har ambitionen att inkludera marketing automation i deras marknadsföringsstrategi, och för oss på LINK är det extra viktigt att lyssna på vad marknaden vill ha.

    – Det känns helt rätt att lansera en plattform som förenklar skapandet av en personlig kommunikation som är baserad på kundens beteende. Vi har haft ett stort fokus under flera år att lansera och bredda vårt utbud av kanaler, något jag är övertygad om att våra kunder nyttjas av, men den här plattformen kommer ge både LINK och våra kunder en stor fördel. Att aktivera rätt meddelande i rätt kanal vid rätt tidpunkt är a och o när det kommer till kundkommunikation idag, säger Frida Finnström, Managing Director på LINK.

    LINKs marketing automation-plattform innehåller funktioner för att bygga och aktivera flöden baserat på exempelvis tidigare köp, besök på hemsidan, klick, registrering osv. Plattformen hanterar även vanliga massutskick via mejl och SMS, registreringar av exempelvis nyhetsbrev och kan enkelt kopplas samman med andra system.

    (Visited 31 times, 1 visits today)
    LINK Mobility
    Föregående inläggBurkklämma spar tid vid kabelanslutning
    Nästa inlägg Ny lasertrackerplattform från Hexagon
    Automation

      Relaterade artiklar

      Nyheter Automation2025-12-05

      Hexagons mätteknik i centrum när Verstappen jagar ny F1-titel

      Nyheter Automation2025-12-05

      Ny studie: Öppna automationssystem ger stora besparingar för industrin

      Nyheter Mary Örnborg2025-12-03Uppdaterad:2025-12-03

      Ingenjörslönerna avslöjade – industrin tappar mark

      Nyheter Automation2025-12-02

      Automatiserad produktion hos Geberit – 12 förarlösa truckar i full drift

      Lämna svar Avbryt svar

      Du måste vara inloggad för att publicera en kommentar.

      Verkstadstidningen Förlags AB

      Co / Automation

      Box 2082

      169 02 SOLNA

      Vx 08-514 934 00

      automation@vtf.se

      Instagram LinkedIn
      Få nyheter i mailen
        © 2025 Tidningen Automation ---

        Skriv ovan och tryck Enter för att söka.

        Ad Blocker Enabled!
        Ad Blocker Enabled!
        Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please support us by disabling your Ad Blocker.