SaaS-företaget Giosg har förvärvat Whisbi, en spansk videoleverantör med kontor i Spanien och USA. Förvärvet är ett stort steg för tillväxt och expansion för Giosg.
Whisbi erbjuder en plattform för live shopping som stärker marknadsföring, försäljning och kundupplevelse. Företagets kundportfölj inkluderar världskända varumärken inom olika branscher. Whisbi’s produkter hjälper företag med förbättrad kvalitet på inkommande leads, intäkter och kundupplevelse online. Lösningarna riktar sig till företag inom olika branscher och inkluderar one-to-one-videosamtal och live stream shopping.
Med det gemensamma geografiska fotavtrycket och försäljningskanalerna kommer Giosg och Whisbi att lansera sina lösningar globalt. Med investeringen och resurserna kommer de att bredda sin expertis och erfarenhet, samt fortsätta utveckla SaaS-teknik.
Med en ny organisation på 100 anställda kommer fokus att ligga på digital försäljning och delad expertis, vilket stärker den gemensamma affärspositionen och erbjudandet av ny teknologi. Båda företagen delar samma värderingar, särskilt fokus på kundupplevelsen och utveckling av högkvalitativ teknik. Ville Risanen, vd och grundare av Giosg, välkomnar Whisbi’s kunder och anställda och ser fram emot att förbättra och utöka sina lösningar inom live commerce för att stödja kunderna och täcka bredare områden.
– Med Giosgs och Whisbis starka produkt- och kundportfolios kommer vi att kunna förbättra våra nuvarande lösningar, och med det kunna leverera bättre kvalitet. Inom live commerce kommer våra gemensamma lösningar att stödja våra kunder, täcka bredare områden, innebära en starkare grund samt större överblick, säger han.