För sina svenska kunder lanserar Sweco e-handelstjänsten On Demand.
För närvarande innehåller e-handelsplattformen ett femtiotal av Swecos tjänster och dessa kommer successivt att utökas. Här finns kompletta tjänstebeskrivningar med kostnadsbild och konkreta exempel på kundleveranser.
– Genom denna satsning tar vi ett stort steg mot ökad digitalisering och enkelhet, där Sweco och våra lösningar finns ett knapptryck bort, säger Ann-Louise Lökholm Klasson, vd Sweco Sverige.
Oavsett kundtyp och vilka utmaningar som våra kunder står inför, ska det finnas relevanta tjänster. Det kan exempelvis vara hållbarhetscoachning, innovationsstrategi eller geoteknisk fältundersökning.
Förfrågningar besvaras inom 48 timmar av en konsult med den expertis som frågan gäller. Till skillnad från annan e-handel innebär ett köp i Swecos e-handelsplattform inget bindande avtal, utan kunden får en offert att ta ställning till. Det beror på att tjänsterna i On Demand oftast anpassas till kundens specifika behov.
– On Demand blir ett nytt och spännande komplement till hur vi traditionellt arbetat med säljprocesser, fortsätter Ann-Louise Lökholm Klasson. Vi fortsätter förstås att svara på förfrågningar via andra kanaler och delta aktivt i upphandlingar över hela landet.